Всичко, всичко – Никола Юн

Всичко, всичко

Заболяването ми е толкова рядко, колкото е и известно. То е разновидност на тежък комбиниран имунодефицит (ТКИД), но казано накратко – аз съм алергична към света. Никога не излизам от вкъщи, не съм била навън от седемнайсет години. Единствените хора, които виждам, са мама и медицинската ми сестра Карла. Ала един ден пристига камион за пренасяне. Нови съседи в къщата до нас. Надниквам през прозореца и го виждам. Той е висок, строен и облечен изцяло в черно: черна тениска, черни дънки, черни гуменки и черна плетена шапка, която напълно покрива косата му. Усеща, че го наблюдавам, и вдига поглед към мен. Аз не извръщам очи и продължавам да го зяпам.
Името му е Оли. Искам да разбера всичко за него. Така и правя. Научавам, че е забавен и кипящ от живот. Научавам, че очите му са с цвета на океана. Научавам, че когато говоря с него, целият свят се разкрива пред мен, и усещам как се променям… Започвам да искам всякакви неща. Искам да изляза от моя въздушен балон. Искам всичко, всичко, което светът има да ми предложи.
Навярно не можем да предвидим бъдещето, но все пак има неща, които можем. Например сигурно е, че ще се влюбя в Оли. И е почти сигурно, че това ще бъде катастрофа.

***

Тъй като сега чета около три книги едновременно и не се очаква да дочета нито една от тях скоро, реших да направя ревю на една, която завърших преди около месец. Но както казват – по-добре късно отколкото никога.

Когато я видях, реших, че ще я прочета лесно и бързо, както и че няма да е по-различна от многото романи със същия сюжет. Обикновено не харесвам и прекалено натоварващи и тъжни истории, в които главно се говори за болести и хора на прага на смъртта, но реших да дам на тази шанс, благодарение на многобройните добри отзиви. Е, радвам се, че го направих, защото „Всичко, всичко“ не само не беше книга за тъгата и смъртта, а такава, която кара хората да се замислят какъв дар е нормалният им живот, който смятат за скучен. Със страници кипящи от желание за живот и изпълнени с любов, тя ме зареди с позитивна енергия и оптимизъм.

Романтичните моменти, изненадващите обрати и неочакваният край на книгата ме измъкнаха от дотогава доста лошото ми настроение (за съжаление почти цялата ваканция трябваше да прекарам вкъщи, с чай, хапчета и термометър). Героите, описани по уникален начин всеки, със свои собствени истории и характеристики бяха едно от първите неща които ме заплениха. Накараха ме да се смея и да плача едновременно.

Като цяло не съжалявам за нито една секунда отделена за „Всичко, всичко“. Дори ме вдъхнови да напиша нещо, което въпреки всичките си колебания, реших да кача и тук.

***

Прекарала живота си, живееща в кафез,

душата ми затворена беше чак до днес,

но сега се пробужда на новите чувства във плен,

открила любовта в онзи слънчев ден.

 

Външният свят беше непознат за моите очи,

но ти нахлу в душата ми и пред мене го разкри,

показа ми радостта и красотата на живота кратък,

докато не забравих за своя смъртоносен недостатък.

 

Говорехме си с теб, разполагащи с ограничено време,

болестта ми тегнеше над нас като непоносимо бреме,

но ти все пак от мен не се отказа,

любовта си многократно ми показа.

 

Един ден реших да спра да се крия,

по-добре беше сама света да открия.

Все пак защо ми беше да живея,

чакайки вкъщи, молейки се да оздравея?

 

Хванах ръката ти, уверена в своето решение,

заедно с теб, впуснах се в първото си приключение,

загърбвайки опасността и самотата,

бих отишла с теб чак до луната.

 

И желаното чудо най-накрая дойде,

за съжаление не беше това, което бях чакала още от дете,

но въпреки това получих втори шанс да живея

и все още да го споделя с тебе копнея.

Вашият коментар

