5 книги, които промениха живота ми

Първо, да започна с това, че знам колко драматично звучи заглавието (такава съм си), но до голяма степен е вярно. Без някои книги нямаше да стана това, което съм днес. И така, да започна със списъка:

1. Поредицата за Хари Потър – Дж. К. Роулинг 

Тази книги ще останат завинаги с мен, до голяма степен като мои стари приятели. Имам чувството, че дори да не помня нищо друго, те ще останат в паметта ми. Периодично ги препрочитам и изпитвам огромна благодарност към авторката. Точно тези седем книги ми показаха какво удоволствие е да четеш, научиха ме, че можеш да имаш приятели не само в реалния свят.

 

 

2. Книгите за Пърси Джаксън  на Рик Риърдън

Тук мога да кажа доста неща. Най-изразителният пример е, че откакто ги прочетох, не мога да спра да говоря за тях. Прекарах над три години убеждавайки приятелите си и всеки човек, разменил над три думи с мен, колко удивително е творчеството на Рик Риърдън. На доста хора дори им омръзна от постоянните ми словоизлияния. Някои решиха да ги прочетат и да видят сами какво толкова ме е впечатлило и въпреки че аз настоявах да го направят, после, когато ги харесаха колкото мен, се чувствах някак странно, сякаш някой е взел нещо мое, нещо ценно.

 

3. „Под игото“ – Иван Вазов

Признавам, че ако не беше заради училище, най-вероятно все още нямаше да съм прочела тази книга. Въпреки това ми направи огромно впечатление. За пръв път успях поне частично да вникна в българската история, в тези векове, изпълнени със страдания и в същото време със силна воля и желание за свобода. Все още помня края, който ме разтърси и ме накара да разбера още по-добре безмилостната жестокост на тези времена.

 

4. „Гордост и предразсъдъци“ – Джейн Остин

Признавам си, че тук причината ми не е само книгата. Написана е много увлекателно и с добър стил, но ако беше от съвременна авторка, би ми се сторила някак банална. Повече ме заинтригува самият факт, че Джейн Остин, писателка във време, в което жените са били пренебрегвани по всякакъв начин, е успяла да напише творба, оставила своя отпечатък в литературата. Силна и независима жена, във време на строги порядки и многобройни предразсъдъци.

5. „Клетниците“ – Виктор Юго

Тази книга беше един от първите източници, запознали ме с френската култура и история. Наистина е нещо уникално – един от най-великите френски автори, описващ едно от най-великите събития във френската или може би дори в световната история.

Разбира се, имам още много примери, защото всяка книга, която човек прочете го променя по някакъв начин и оставя следа, но някои отпечатъци са по-дълбоки от други.

Вашият коментар

